Τετάρτη, Μαρτίου 31, 2010

Στο εσωτερικό ενός άδειου βαγονιού

Πάντα είχα κάτι με το τρένο. Έχω πάρει άπειρες φορές λεωφορείο, αστικό και μη, ειδικά τα 4 χρόνια που έμεινα στα Γιάννενα, αλλά πάντα αγαπούσα το τρένο περισσότερο. Όλη αυτή η άπλα που συνήθως έχεις, το οτι μπορείς να πας μια βόλτα στο βαγόνι σου ή στα άλλα, η άνεση της διαδρομής σε αντίθεση με τις στροφές του λεωφορείου, όλα αυτά με έκαναν να το προτιμώ. Όπως επίσης και η δυνατότητα να μπορώ να διαβάσω μέσα σε ένα τρένο. Ποτέ δεν κατάφερα να διαβάσω σε λεωφορείο, μόνο σε τρένο (και νομίζω πως δεν έχω γνωρίσει ποτέ bookcrosser που να μην διαβάζει στο τρένο). Ίσως όλος αυτός ο συνδυασμός να έχει κάνει το τρένο για μένα κάτι το μαγικό. Μέσα σε τρένο έχω σκεφτεί τόσες φορές τόσο σημαντικά πράγματα για μένα. Έχω προβληματιστεί, χαρεί, στεναχωρηθεί, προγραμματίσει, προβληματιστεί, ονειρευτεί, προετοιμαστεί, χίλια δυο πράγματα.
Πάντα ήθελα να φωτογραφίσω τρένα. Εκεί κοντά στο 2004 ξεκίνησε η φρίκη για την απαγόρευση φωτογράφισης σε σταθμούς και τρένα λόγω Ολυμπιακών και δεν μπορούσα άνετα να φωτογραφίζω. Πρόσφατα έμαθα οτι δεν ισχύει πια η απαγόρευση χάρις τον Συνήγορο του Πολίτη και το ενδιαφέρον μου ανανεώθηκε. Πριν λίγες μέρες και εν μέσω απεργίας των υπαλλήλων του ΟΣΕ, πήγα στον σταθμό όπου με μεγάλη μου χαρά είδα δύο τρένα, σταματημένα για όλη την διάρκεια της απεργίας. Με μια βόλτα απέξω είδα οτι δεν υπήρχε κανείς μέσα, οπότε αποφάσισα να μπω. Τα χρόνια της καταπίεσης για την μη φωτογράφηση στα τρένα μου φέρανε έναν δισταγμό στο μυαλό για 2 δευτερόλεπτα. Μετά συνειδητοποίησα οτι δεν κάνω τίποτα παράνομο ή ανήθικο και μπήκα. Η παραπάνω φωτογραφία είναι μία απο τις πολλές που τράβηξα και θα ακολουθήσουν. Είναι HDR, τραβηγμένη με Canon 500D, σε bracket 3 λήψεων με διάφραγμα 5,6 και ταχύτητες 0,3, 1/6 και 0,6, χωρίς τρίποδο (αλλά με καλή στήριξη στους τοίχους), στα 100 ISO κι επεξεργασία στο Photomatix Pro3 και Photoshop CS4. Και την λατρεύω.

2 σχόλια:

infecteddesigners είπε...

hello !
to onoma mou einai markela k kano to master mou sto interior design stin olandia k to project mou afora ta trena k sigekrimena ta ellinika trena.
to provlima einai oti den boro na vro fotografies tou esoterikou ton trenon k apoti katalava prepei na exeis arketes!
tha itan poli simadiko an boruses na mou stilis merikes,xreiazome iliko gia tin iparxusa katastasi.
contact me ean thes markelabgiala@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

έχεις καθόλου φώτο από το πρώτο βαγόνι(πρώτη θέση)
αν θες στείλε μου στο
adeka5@hotmail.com

Stavros