Παρασκευή, Απριλίου 16, 2010

Κτίριο, ηλιοφάνεια και αντανακλάσεις

Η φωτογραφία είναι στην κατηγορία "revisit", μ'έχει πιάσει μια "μανία" τον τελευταίο καιρό να επισκέπτομαι μέρη που έχω ήδη φωτογραφίσει και να επαναδιαπραγματεύομαι το ίδιο μέρος, το ίδιο θέμα και τελικά τον εαυτό μου σαν φωτογράφο. Συγκρίνω τις φωτογραφίες για να δω τι έχει αλλάξει, αν έχει αλλάξει κάτι. Αν τραβήξω την ίδια φωτογραφία με την πρώτη φορά, τότε αυτό είναι κακό σημάδι.
Με το συγκεκριμένο κτίριο έχω μια "εμμονή". Πάντα το παρατηρώ όποτε περνάω απο μπροστά του. Οπότε τις προάλλες, που είχε υπέροχο φως με λίγη συννεφιά (δεν το μπορώ το πολύ άμεσο φως), είχα την μηχανή μου μαζί μου και δεν έχασα την ευκαιρία. Τα τεχνικά της χαρακτηριστικά είναι: τραβηγμένη με Canon 500D, στα 100 ISO, με διάφραγμα 9 (το αρκετό φως επιτρέπει πιο κλειστά διαφράγματα και δίνει και την δυνατότητα έτσι για μεγαλύτερο βάθος πεδίου, κάτι που αποδίδει αρκετά καλά και στην HDR) και τρεις λήψεις στα 1/125, 1/250 και 1/500, χωρίς τρίποδο (οι σχετικά γρήγορες ταχύτητες επιτρέπανε τρεις λήψεις σε bracket χωρίς τρίποδο), επεξεργασία στο Photomatix Pro 3 και Photoshop CS4. Πραγματικά μου άρεσε πάρα πολύ το αποτέλεσμα πάντως, η επεξεργασία HDR έδωσε το δραματικό εφέ που ήθελα, μια διαφορετική αίσθηση, μπόρεσα να τονίσω τις αντανακλάσεις, να την κάνω όπως την έβλεπα στο μυαλό μου.
Ξέρω φυσικά πως πολλοί διαφωνούν με την επεξεργασία HDR, καταλαβαίνω απόλυτα τον λόγο που το κάνουν. Δεν συμφωνώ μαζί τους φυσικά, απλά βλέπω που βασίζονται. Ωστόσο, η HDR επεξεργασία είναι άλλη μια επεξεργασία όπως το να γυρνάς μια φωτογραφία απο έγχρωμη σε ασπρόμαυρη ή να κόβεις το saturation στο 50%. Ή το να βάζεις τις φωτογραφίες σου σε κάδρο που να θυμίζει Polaroid. Ή μια οποιαδήποτε επεξεργασία. Όπως και να'χει, όσο και να δουλέψεις την επεξεργασία, σημασία έχει πόσο καλό αποτέλεσμα έχεις, πόσο καλά τραβηγμένη είναι η φωτογραφία, αν έχει τεχνικά λάθη, αν συνάδει με το τι ήθελε να κάνει ο φωτογράφος.

2 σχόλια:

Roula Dimitriou είπε...

Είναι πράγματι εντυπωσιακό το αποτέλεσμα μιας HDR επεξεργασίας.
Πολύ καλή φωτογραφία!

Στοχαστης είπε...

Σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Ναι, μπορεί να δώσει πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματ όπως και πολύ κακόγουστα όμως και υπερβολικά, θέλει νομίζω προσοχή και μέτρο. Και πολλή προσπάθεια...